Ouverture des Royaumes de Test - MAJ 3.1.

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Blizzard a installé aujourd'hui le patch de contenu 3.1. sur les Royaumes Publics de Test. Ce patch contient de nombreuses modifications pour les classes, ainsi que la nouvelle instance de raid très attendue, Ulduar.

Ca y est. Comme prévu, le patch 3.1. est désormais déployé sur les Royaumes Publics de Test et apporte son lot de modifications. Voici le patchnotes officiel en français à l'heure actuelle :


Notes sur la mise à jour 3.1

Général

    * Toutes les montures terrestres peuvent désormais nager sans désarçonner leur cavalier. Les montures volantes ne peuvent toujours pas nager et désarçonnent leur cavalier en pénétrant dans l'eau.
    * Ulduar est désormais accessible pour des tests restreints. Rendez-vous sur les royaumes publics de test pour de plus amples informations : http://forums.wow-europe.com/board.html … mId=11217. Si les informations ne sont pas disponibles sur les forums français, rendez-vous sur les forums anglais : http://forums.wow-europe.com/board.html … mId=11095.
    * Les joueurs de niveau maximum peuvent rendre visite à leur maître de classe et s'acquitter d'un versement unique pour accéder à la double spécialisation des talents.
    * Une nouvelle fonctionnalité, le Gestionnaire d'armure, a été ajoutée. Les joueurs peuvent désormais sauvegarder des ensembles d'armure pour en changer plus facilement.


JcJ

    * Champs de bataille
          o Les joueurs peuvent désormais s'inscrire en file d'attente pour les champs de bataille depuis n'importe où.
          o Les Barils d'hydroglycérine peuvent être ramassés sans descendre de monture, sont visibles depuis n'importe quel endroit dans la zone et peuvent désormais être trouvés au cimetière central.
          o Les téléporteurs peuvent s'utiliser sans descendre de monture et sont visibles depuis n'importe quel endroit dans la zone.


Classes : général

    * Les bonus de dégâts d'Hystérie, Ficelles du métier, Enrager, Démolisseurs, Souhait mortel, Pouvoir des arcanes, Frénésie du chouettide, La bête intérieure et Courroux vengeur ne se cumulent plus.


Chamans

    * Furie sanguinaire/Héroïsme : le temps de recharge a été réduit à 5 minutes, mais Rassasié et Epuisé durent maintenant 10 minutes.
    * Totem de purification du poison et Totem de purification des maladies ont fusionné en un "Totem de purification". Le Totem de purification tente de purifier toutes les 3 secondes, au lieu de 5.
    * Talents
          o Amélioration
                + Fouet de lave dispose d'une nouvelle icône.
                + Nouveau talent : Puissance gelée augmente les dégâts infligés par Arme de givre appliqué sur une arme en main droite de 10/20%. De plus, Horion de givre a 50/100% de chances d'emprisonner la cible dans la glace pendant 5 secondes lorsque ce sort est utilisé contre des cibles à 15 mètres ou plus du chaman.
                + Armes spirituelles réduit désormais toute la menace générée de 30% et plus uniquement celle des attaques en mêlée.
                + Le nombre de charges de Frappe-tempête a été augmenté de 2 et le temps de recharge réduit de 2 secondes.
                + Frappe-tempête amélioré a été modifié : lorsque le chaman utilise Frappe-tempête, il a 50/100% de chances de récupérer immédiatement 20% de son mana de base.
                + Résistance n'augmente plus l'armure. Ce talent augmente désormais le montant total d'Endurance de 2/4/6/8/10%.
                + Rage libérée a été réduit à 3 points au lieu de 5. Chaque point augmente également le montant total d'Agilité de 1/2/3%.
          o Elémentaire
                + Nouveau talent : Echos tonitruants réduit le temps de recharge des sorts Horion de flammes et Horion de givre de 1/2 secondes supplémentaires et augmente les dégâts directs infligés par ces sorts de 10/20% supplémentaires.
          o Restauration
                + Réveil ancestral : ce talent prend désormais en compte les soins non effectifs au lieu des soins effectifs.
                + Purifier l'esprit dispose d'une nouvelle icône.
                + Remous dispose d'une nouvelle icône.


Chasseurs

    * Piège de givre : si la cible qui déclenche ce piège est insensible à son effet, l'effet de zone du Piège de givre n'est plus déclenché.
    * Talents
          o Maîtrise des bêtes
                + Aspect du faucon amélioré dispose d'un nouveau visuel.
                + Coupure d'ailes améliorée : ce talent a été supprimé.
          o Précision
                + Tirs perforants a été modifié : les coups critiques avec Visée, Tir assuré et Tir de la chimère font saigner la cible pour 10/20/30% des dégâts, infligés sur 8 secondes.
                + Spécialisation Armes à distance : le nombre de points a été réduit de 5 à 3, pour 1/3/5%.
                + Carquois sauvage : les chances ont été augmentées à 4/8/12%, au lieu de 4/7/10%. Les dégâts ont été augmentés de 50% d'un tir automatique à 80%.
          o Survie
                + Partie de chasse : c'est désormais un talent à 3 points qui augmente le montant total d'Agilité de 1/2/3% supplémentaires.
                + Prêt à tirer a été modifié : le chasseur a désormais 33/66/100% de chances lorsqu'il piège une cible avec Piège givrant, Flèche givrante ou Piège de givre et 2/4/6% de chances lorsqu'il inflige des dégâts périodiques avec Piège d'immolation ou Flèche noire que les 2 prochains sorts Tir des arcanes et Tir explosif ne déclenchent pas de temps de recharge, ne coûtent pas de mana et ne consomment pas de munitions. Le son et le visuel du talent ont également été modifiés.
                + Nouveau talent : Lance-piège : lorsque ce talent est activé, votre prochain piège est lancé immédiatement sur la cible ennemie (1 minute de temps de recharge).
                + T.N.T. a été modifié : ce talent augmente désormais les dégâts infligés par Tir explosif, Piège explosif et Piège d'immolation de 2/4/6% et octroie à Tir explosif 33/66/100% de chances de réinitialiser la durée de l'effet de Piège d'immolation sur la cible.
                + Maîtrise des pièges : ce talent a été déplacé au 2e palier au lieu du 9e.
                + La durée de Piqûre de wyverne a été augmentée de 12 à 30 secondes. La durée en combat JcJ a été réduite de 10 à 6 secondes.
          o Familiers
                + Rugissement de sacrifice ne peut être utilisé que sur le chasseur.
                + Ruée (rhinocéros) n'affecte qu'une cible, mais augmente les dégâts des saignements de 25% (affaiblissement qui ne se cumule pas avec Mutilation, etc.) en plus de l'effet renversant.


Chevaliers de la mort

    * Les dégâts de Furoncle sanglant ont été augmentés pour compenser la perte des dégâts de Pestilence.
    * Furoncle sanglant inflige désormais des dégâts aux cibles non malades et des dégâts accrus aux cibles malades. Son rayon a été augmenté.
    * Peste de sang dure désormais 15 secondes sans amélioration par les talents.
    * Pacte mortel : ce soin ne peut plus bénéficier d'effet critique.
    * Fièvre de givre dure désormais 15 secondes sans amélioration par les talents.
    * Pestilence ne fait plus de dégâts et ne possède qu'un rang.
    * Frappe de peste et Peste de sang ne suppriment plus les soins sur la durée. Les dégâts de Frappe de peste ont été légèrement augmentés en compensation.
    * Réanimation d'un allié a un temps de recharge de plus de 15 minutes et ne peut plus être utilisé en arène.
    * Réanimation morbide : la durée a été réduite à 60 secondes et le temps de recharge à 3 minutes. Le temps de recharge de cette capacité débute lorsque le familier meurt, et non lorsqu'il est invoqué.
    * Rune de Cendreglace a désormais une chance de se déclencher chaque minute, au lieu de 5% de chances.
    * Rune de Trancheglace n'affecte plus que les dégâts de Givre infligés par le chevalier de la mort, mais elle se cumule jusqu'à 10%.
    * Strangulation n'inflige plus de dégâts et ne possède plus qu'un rang.
    * Talents
          o Sang
                + Aura de sang a été remplacé par Présence de sang améliorée. Elle permet au chevalier de la mort de conserver le bonus de soins de la Présence de sang sur les dégâts infligés avec n'importe quelle présence et augmente les soins reçus en Présence de sang.
                + Gorgé de sang octroie désormais de la pénétration d'armure au lieu d'expertise.
                + Frappes sanglantes augmente désormais les dégâts de Furoncle sanglant au lieu de Pestilence.
                + Les soins de Vers de sang sont désormais plus efficaces.
                + Arme runique dansante : correction d'un bug de déclenchement d'un nombre inhabituel d'effets de l'arme équipée par le chevalier de la mort. De plus, la copie ne reproduit que les sorts du chevalier de la mort dont le but premier est d'infliger des dégâts. Correction d'un second bug avec lequel l'effet durait 8 secondes de plus que prévu.
                + Odeur du sang se déclenche désormais sur une esquive, une parade ou lorsque le chevalier de la mort subit des dégâts. Le temps de recharge interne a été réduit de 20 à 10 secondes.
                + Malédiction soudaine déclenche désormais un Voile mortel gratuit au lieu d'obliger le joueur à déclencher le sort manuellement. Le nombre de rangs a été réduit de 5 à 3.
                + Nouveau talent : Frappe de mort améliorée augmente les dégâts de Frappe de mort de 10/20%.
          o Givre
                + Les talents suivants ont été déplacés dans l'arbre de Givre : Maîtrise de la puissance runique, Pourriture des glaciers, Machine à tuer, Engelures et Hiver sans fin.
                + Glace noire octroie désormais 2/4/6/8/10% de bonus aux dégâts d'Ombre en plus du bonus aux dégâts de Givre.
                + Glace noire : le bonus aux dégâts de Givre a été réduit à 4/8/12/16/20%
                + Sang du Nord possède désormais 3 rangs au lieu de 5 pour le même effet.
                + Engelures : la réduction de la vitesse de déplacement est maintenant de 15/30/50% (au lieu de 30%). Le talent a été déplacé à la position actuellement occupée par Pourriture des glaciers.
                + Hiver sans fin a été déplacé à la position actuellement occupée par Engelures.
                + Aura de givre a été remplacé par Présence de givre améliorée. Elle permet au chevalier de la mort de bénéficier du bonus de points de vie octroyé par Présence de givre avec n'importe quelle présence et diminue les dégâts magiques subis en Présence de givre.
                + Pourriture des glaciers : un troisième rang a été ajouté et le bonus aux dégâts a été augmenté à 7/13/20%. Le talent a été déplacé à la position actuellement occupée par Hiver sans fin.
                + Rafale hurlante a échangé sa position avec Froid dévorant dans l'arbre de talents (Rafale hurlante nécessite désormais 50 points et Froid dévorant 30). De plus, le bonus de dégâts pour les cibles affectées par Fièvre de givre a été réduit à 20%.
                + Serres de glace dispose désormais d'une nouvelle icône.
                + Maîtrise de la puissance runique ne possède plus que 2 rangs.
          o Impie
                + L'effet de Lame incrustée de sang a désormais un temps de recharge de 3 secondes.
                + Violation : ce talent a désormais 100% de chances d'être déclenché. Les points supplémentaires affectés au talent augmentent le bonus aux dégâts et l'ampleur du ralentissement au lieu d'augmenter les chances de déclenchement.
                + Epidémie possède désormais 3 rangs (qui augmentent la durée de la maladie de 3 secondes).
                + Suppression de la magie possède 3 rangs (au lieu de 5) pour 2/4/6% de réduction des dégâts magiques.
                + Maître des goules réduit également le temps de recharge de Réanimation morbide de 60 secondes.
                + Nécrose ne peut être déclenché que par les attaques de la main droite.
                + Nuit des morts a été modifié : ce talent apporte désormais une réduction fixe du temps de recharge de Réanimation morbide et Armée des morts au lieu d'une réduction en utilisant des techniques.
                + Le bonus à Frappe du Fléau octroyé par Poussée de fièvre a été réduit à 10/20/30%.
                + Les dégâts de Frappe du Fléau ont été réduits.
                + Aura impie a été remplacé par Présence impie améliorée. Elle permet au chevalier de la mort de conserver le bonus à la vitesse de déplacement octroyé par Présence impie avec n'importe quelle présence et augmente la vitesse de régénération des runes en Présence impie.
                + Chancre impie et Gargouille ont échangé leur place dans l'arbre de talents Impie. Gargouille est le talent qui nécessite désormais 50 points dans la branche Impie.


Démonistes

    * Malédiction des éléments (rang 5) augmente désormais les dégâts des sorts de 13% au lieu de 10%.
    * Malédiction de témérité a été supprimé.
    * Malédiction de faiblesse réduit également l'armure de la cible de 5%.
    * Asservir démon : la pénalité sur la hâte des sorts et en mêlée a été réduite de 10%.
    * Les démonistes ont désormais 10% de chances innées supplémentaires de toucher avec le sort Asservir démon.
    * Bouclier de feu (diablotin) : ce sort peut désormais être lancé sur les membres du raid et plus seulement sur les membres du groupe.
    * Rituel d'invocation : l'invocation du portail initial est désormais instantanée (au lieu de 5 secondes d'incantation).
    * Talents
          o Affliction
                + Eradication a été modifié : lorsque le démoniste inflige des dégâts avec Corruption, il a 2/4/6% de chances de bénéficier de l'effet Eradication. Ce dernier augmente les chances de coup critique de Trait de l'ombre de 30%. Chaque coup critique réduit le bonus de chances de coup critique de 10%. Dure 30 secondes.
                + Hanter n'augmente plus que les dégâts d'Ombre périodiques infligés à la cible et n'inclut plus les dégâts périodiques des autres écoles de magie.
                + Imprécation n'augmente plus l'effet de Malédiction des éléments.
                + Pandémie : c'est désormais un talent à 1 point qui octroie à vos sorts Corruption et Affliction instable la possibilité d'avoir un effet critique.
                + Etreinte de l'ombre n'augmente plus que les dégâts infligés par les sorts de dégâts d'Ombre périodiques.
                + Siphon de vie : le sort Siphon de vie a été supprimé. Le talent Siphon de vie permet désormais au sort Corruption de soigner instantanément le démoniste pour 40% des dégâts infligés.
                + Suppression augmente désormais les chances de toucher avec tous les sorts.
          o Démonologie
                + Empathie démoniaque a été supprimé.
                + Renforcement démoniaque : ce sort a désormais un son et un visuel uniques.
                + Sacrifice démoniaque a été supprimé.
                + Synergie gangrenée a été déplacé au 1e palier. Ce talent n'augmente plus l'Intelligence, l'Endurance et les dégâts infligés par le démon invoqué.
                + Asservir démon amélioré a été supprimé.
                + Festin de mana : ce talent a été réduit à 1 point au lieu de 3. Ce talent nécessite désormais 20 points dans la branche Démonologie et rend au démon invoqué 100% de son mana au lieu de 33/66/100%.
                + Maître conjurateur est augmenté de 15/30% à 150/300%.
                + Nouveau talent : Peau de la fournaise réduit tous les dégâts subis de 2/4/6%.
                + Nouveau talent : Décimation : lorsque le démoniste lance Trait de l'ombre ou Incinérer sur une cible ayant 35% ou moins de points de vie, le temps d'incantation de son prochain Feu de l'âme est réduit de 30/60% et ne coûte pas de fragment d'âme. Dure 10 secondes.
                + Nouveau talent : Instrument de vengeance réduit le temps de recharge des sorts Renforcement démoniaque, Métamorphose, Pierre d'âme et Domination corrompue de 10/20/30%.
          o Destruction
                + Conséquences a été modifié : ce talent augmente les dégâts périodiques infligés par Immolation de 3/6%. De plus, Conflagration a 50/100% de chances d'hébéter la cible pendant 5 secondes.
                + Contrecoup a été déplacé du 7e palier au 5e. Intensité est prérequis pour apprendre ce talent.
                + Cataclysme réduit désormais le coût en mana des sorts de destruction de 4/7/10% et n'augmente plus les chances de toucher.
                + Conflagration : le sort fonctionne désormais comme Prompte guérison et consomme un effet d'Immolation ou d'Ombreflamme sur la cible et inflige des dégâts basés sur la puissance de cet effet. Ne possède plus qu'un rang.
                + Immolation améliorée augmente désormais les dégâts infligés par Immolation de 10/20/30% et pas uniquement les dégâts directs.
                + Trait de l'ombre amélioré augmente désormais les dégâts infligés par le sort Trait de l'ombre de 1/2/3/4/5%. De plus, la cible devient vulnérable aux dégâts des sorts : les chances de coup critique sur cette cible sont augmentées de 1/2/3/4/5%. L'effet dure 30 secondes.
                + Suceur d'âme amélioré a désormais 50/100% de chances de déclencher Requinquage.
                + Coeur de la fournaise : ce talent a été déplacé dans la branche Démonologie (palier 8).
                + Pyroclasme a été modifié : il augmente désormais la puissance des sorts d'Ombre et de Feu de 2/4/6% lorsque le démoniste effectue un coup critique avec Douleur brûlante ou Conflagration. Dure 10 secondes. Ce talent a été déplacé au 7e palier au lieu du 5e palier.


Druides

    * Les itérations d'Abolir le poison se déclenchent désormais toutes les 3 secondes au lieu de 2, mais l'effet dure 12 secondes au lieu de 8.
    * Talents
          o Équilibre
                + Frénésie du chouettide est désormais correctement considéré comme un effet de rage. Le talent n'est plus déclenché par les sorts, mais uniquement par les attaques physiques de mêlée ou à distance.
          o Farouche
                + Nouveau talent : Lacération primitive octroie aux dégâts périodiques de vos techniques Griffure, Lacérer et Déchirure la possibilité d'avoir un effet critique.
                + Rugissement sauvage est désormais considéré comme un effet de rage.
          o Restauration
                + Graine de vie : ce talent prend désormais en compte les soins non effectifs au lieu des soins effectifs.
                + Marque du fauve améliorée augmente désormais le total de tous les attributs de 1/2%.
                + Nouveau talent : Ecorce améliorée augmente la réduction des dégâts octroyée par le sort Ecorce de 5/10% et augmente la résistance aux mécanismes de dissipation de 30/60% supplémentaires sous l'effet d'Ecorce.
                + Récupérer : ce talent a été renommé "Revitaliser" et fonctionne désormais avec Croissance sauvage.
                + Arbre de vie : le druide peut désormais utiliser Emprise de la nature et Epines sous cette forme.


Guerriers

    * Talents
          o Armes
                + L'augmentation des dégâts octroyée par Frénésie sanglante est désormais de 2/4%.
                + La vitesse des projectiles de Lancer héroïque a été augmentée.


Mages

    * L'affaiblissement de Déflagration des arcanes n'est plus considéré comme un effet magique et ne peut plus être dissipé.
    * Talents
          o Givre
                + Elémentaire d'eau amélioré a été renommé Hiver persistant. Plutôt que d'accorder une augmentation de la régénération du mana aux membres du groupe du mage par l'intermédiaire de l'élémentaire d'eau, Eclair de givre a désormais 33/66/100% de chances d'octroyer l'amélioration Requinquage à un maximum de 10 personnes dans le groupe ou le raid du mage.


Paladins

    * Les auras restent actives après la mort du paladin.
    * Bénédiction des rois est disponible au niveau 20 auprès des maîtres de classe et a été retiré de l'arbre de talents.
    * Talents
          o Protection
                + Nouveau talent : Divinité, situé sur le premier palier des talents de Protection, augmente les soins que le paladin effectue et reçoit de 1/2/3/4/5%.
                + Le rang 1 de Devoir sacré augmente désormais l'Endurance de 4%.
          o Vindicte
                + Bénédiction affecte désormais Main de rétribution.
                + Fanatisme a été réduit à 3 rangs pour un bonus de 6/12/18% et une réduction de la menace de 10/20/30%.
                + Repentir ne réinitialise plus le rythme de frappe en mêlée (coup blanc) du paladin.
                + Vengeance vertueuse a été réduit à 3 rangs pour 10/20/30%.


Prêtres

    * Abolir maladie guérit désormais une maladie toutes les 3 secondes au lieu de 5. La durée a été réduite de 20 à 12 secondes.
    * Peste dévorante : ce sort dispose d'une nouvelle icône.
    * Esprit divin est disponible auprès des maîtres de classe dès le niveau 31.
    * Le coût en mana de Nova sacrée a été réduit d'environ 20%.
    * Hymne à l'espoir a été supprimé.
    * Concentration sacrée améliorée a été supprimé.
    * Prière de soins : ce sort soigne désormais le groupe de la cible et n'est plus limité au groupe du prêtre.
    * Ombrefiel : la pondération des points de vie a été augmentée. Il bénéficie désormais de 30% de la puissance des sorts de son maître. La récupération de mana a été augmentée à 5% (au lieu de 4%). L'ombrefiel reçoit du mana lorsque ses attaques en mêlée sont réussies plutôt que lorsqu'il inflige des dégâts. Sa vitesse de déplacement a été alignée sur celle des joueurs.
    * Talents
          o Discipline
                + L'effet d'Egide divine se cumule, mais le montant absorbé ne peut être supérieur à 125 fois le niveau de la cible.
                + La durée de Grâce a été augmentée à 15 secondes, mais le talent est désormais limité à une seule cible.
                + Mot de pouvoir : Robustesse amélioré augmente également votre montant total d'Endurance de 2/4%.
                + Nouveau talent : Protection de l'âme réduit le temps de recharge de votre Mot de pouvoir : Bouclier de 4 secondes et réduit son coût en mana de 30%.
                + Pénitence : les dégâts ont été augmentés d'environ 30%. Ce sort peut désormais être lancé sur le prêtre.
                + Infusion de puissance dispose de nouveaux son et visuel.
                + Bouclier réflecteur : ce talent a été supprimé.
                + Volonté inflexible a été augmenté de 3/6/9/12/15% à 6/12/18/24/30%.
          o Sacré
                + Cercle de soins : les soins ont été augmentés d'environ 40%.
                + Concentration sacrée a été modifié : la régénération du mana est augmentée de 16/32/50% pendant 8 secondes après avoir obtenu un effet critique avec Soins rapides, Soins supérieurs, Soins de lien ou Rénovation.
                + Nouveau talent : Rénovation surpuissante : le sort Rénovation bénéficie de 5/10/15% supplémentaires du bonus aux effets des soins et soigne instantanément la cible pour 5/10/15% du montant total de l'effet sur la durée.
                + Heureux hasard a été modifié : lorsque le prêtre soigne avec Soins de lien ou Soins rapides, le temps d'incantation de son prochain sort Soins supérieurs ou Prière de guérison est réduit de 6/12/20%. Se cumule jusqu'à 3 fois et dure 20 secondes.
                + Epreuve de foi n'augmente plus les chances d'effet critique des soins, mais les soins prodigués aux cibles ayant moins de 50% de points de vie sont augmentés de 2/4/6 à 4/8/12%.
          o Ombre
                + Aveuglement : ce talent a été supprimé.
                + Ténèbres : ce talent a été déplacé du 6e au 1e palier.
                + Dispersion supprime désormais tous les effets d'immobilisation ou affectant les mouvements et y rend le prêtre insensible pendant qu'il est dispersé.
                + Nouveau talent : Peste dévorante améliorée augmente les dégâts sur la durée infligés par Peste dévorante de 5/10/15% et inflige instantanément 5/10/15% du montant total de dégâts sur la durée.
                + Forme d'Ombre : le bonus aux dégâts périodiques dépendant des chances de coup critique a été supprimé et remplacé par la capacité de ces sorts à dégâts sur la durée à générer des coups critiques.
                + Silence : la portée a été augmentée à 30 mètres.
                + La durée d'Etreinte vampirique a été augmentée à 5 minutes, au lieu de 1 minute. La durée en combat JcJ est désormais de 60 secondes. Le temps de recharge a été supprimé.


Voleurs

    * Talents
          o Assassinat
                + Soif de sang ne se cumule plus. Le bonus aux dégâts a été modifié à 15% pour une seule application. Ce talent nécessite un effet de saignement actif sur la cible du voleur et ne supprime plus les effets de saignement sur le voleur.
          o Combat
                + Le temps de recharge de Poussée d'adrénaline a été réduit à 3 minutes.
                + Série meurtrière augmente également tous les dégâts infligés par le voleur de 20% pendant que le talent est actif.
                + Combat sauvage augmente désormais de 2/4% les dégâts infligés aux cibles empoisonnées.
                + Réflexes éclairs ne possède plus que 3 rangs pour 2/4/6% d'esquive et 4/7/10% de hâte en mêlée.
          o Finesse
                + Danse de l'ombre active une nouvelle barre d'action.


Métiers

    * Alchimie
          o Les Huiles de bouche-noire et Huiles de feu ne nécessitent plus de fiole.
          o Les points de vie octroyés par le Flacon de sang de pierre ont été augmentés.
          o La Pierre mercurienne n'est plus un outil nécessaire aux alchimistes. C'est désormais un bijou lié quand équipé de qualité verte.
    * Forge
          o Les statistiques de la plupart des plans dans la fourchette de compétence 1-300 ont été améliorées pour être plus utiles.
          o Un nouveau plan a été ajouté pour forger une Sorcelame en acier-titan.
          o La Plaque en titane réduit désormais la durée des effets de désarmement de 50% en plus d'augmenter la valeur de blocage.
    * Cuisine
          o Boustiff' vend désormais la recette de Brouet de rat à ceux qui ont terminé la quête.
          o Le prospecteur Khazgorm, situé à Bael Modan dans le sud des Tarides, vend désormais la recette du Brouet de rat aux membres de l'Alliance.
    * Enchantement
          o Une formule d'enchantement de puissance des sorts sur bâton a été ajoutée.
          o De nombreuses formules dans la fourchette de compétence 250-300 ont été rééquilibrées.
    * Joaillerie
          o Un dessin permettant de tailler les Diamants noirs a été ajouté.
    * Travail du cuir
          o Les Gants en peau d'ombre et les Bottes mattes ne requièrent plus de Peau de félin des ombres, mais nécessitent désormais une quantité égale de Soie des ténèbres. Le dépeçage ne permet plus de collecter des Peaux de félin des ombres.


Quêtes

    * La présence d'un seul personnage dans un cercle de feu est désormais nécessaire pour invoquer Vim'gol l'Infâme dans la quête "Le tome de sa voix" au cercle de Vim'gol dans les Tranchantes. Mais il faut toujours que cinq personnages se placent dans chacun des cercles de feu pour interrompre l'incantation de Croissance impie de Vim'gol l'Infâme.


Donjons et raids

    * L'Å’il de l'éternité
          o Malygos attendra correctement avant de souffler après un Vortex en mode héroïque.
    * Naxxramas
          o Les Chaînes de Kel'Thuzad ne réinitialisent plus la menace du raid.
          o Le Portail des ombres créé par les Ombres de Naxxramas ne persiste que pendant une minute au maximum.
          o Les personnages ayant un familier invoqué et qui tentent d'utiliser un Cristal d'obéissance à Naxxramas verront leur familier renvoyé automatiquement afin qu'ils puissent contrôler une Doublure.


Interface utilisateur

    * De nouvelles fonctions avancées pour le suivi de quêtes sont désormais disponibles. Les joueurs doivent activer cette option dans le panneau Interface.
    * Une nouvelle option pour les daltoniens est disponible dans le panneau Interface.
    * Pour de plus amples informations sur les changements Lua et XML, veuillez vous rendre sur le forum Forum UI & Macros (en anglais).


Objets

    * Glyphes
          o Glyphe de furoncle sanglant ajoute uniquement un effet ralentissant aux cibles malades.
          o Glyphe de lumière sacrée ne peut plus avoir d'effet critique et sa portée a été mise à jour.
          o Glyphe de coup railleur augmente correctement les dégâts de la technique de 25%.
          o L'encadré d'aide de Glyphe des horions a été corrigé.
          o Glyphe de sprint ne réduit plus la durée.
    * Il faut désormais 3 secondes pour créer les Cartes du Nord de Sombrelune.
    * Hymne divin déclenche désormais Illustration de l'âme du dragon.
    * Sceptre gelé de nécromancie dispose désormais des mêmes sons que les autres masses.
    * Les Coffrets lourds ne contiennent plus de matériaux pour poisons aujourd'hui inutiles.
    * Poussière magique a désormais une durée de 10 secondes en JcJ.
    * Les enchantements d'épaules de l'ancienne Naxxramas sont désormais liés quand ramassés.
    * Les coûts des Garde-jambes lamellaires de voltigeur et Jambières de sentinelle en mailles ont été réduits à leur valeur correcte.
    * Le Sac des poches infinies peut désormais être envoyé par courrier.
    * La Besace de patrouilleur dispose des mêmes sons que les autres sacs.
    * Les bijoux JcJ rompent désormais Entraves des morts-vivants.
    * Plusieurs boissons manquant dans la statistique "Boissons consommées" ont été ajoutées.
    * Plusieurs denrées manquant dans la statistique "Denrées consommées" ont été ajoutées.
    * Le Condensateur de tonnerre nécessite à nouveau quatre charges.
    * Le temps de recharge du Condensateur de tonnerre fonctionne.
    * L'Oisillon pique-bÅ“uf est désormais considéré comme un familier.


Correction de bugs

    * L'encadré d'aide du Bâtonnet de transformation de Dartol a été corrigé.
    * Mace of Unyielding Life* est correctement considérée comme une arme à deux mains.
    * De nombreuses masses du Norfendre disposent désormais des sons corrects lorsqu'elles sont dégainées et rangées.
    * De nombreux objets octroyant 110 points à la puissance d'attaque octroient désormais 110 points à la puissance d'attaque à distance.
    * Les données du sort du Talisman d'ablution de l'oracle ont été clarifiées.
    * La cote personnelle requise pour les objets en main gauche du gladiateur fatal devrait désormais s'afficher correctement.
    * Plusieurs heaumes en plaques du gladiateur haineux et du gladiateur fatal étaient trop chers et ont été corrigés.
    * Yaaarrrr! dispose désormais d'un encadré d'aide détaillé.
    * Chamans
          o Totem de Séisme agit désormais correctement toutes les 3 secondes au lieu de toutes les secondes.

J'ajoute toute une série de modifications qui ne sont pas encore incluses sur le patchnotes, disponibles seulement en anglais et dévoilées par Mmo-Champion :

Death Knight
Blood
Skills

    * Pestilence is now 1 rank. It now spreads existing Blood Plague and Frost Fever infections from your target to all other enemies within 10 yards. (Previously dealt damage)
    * Strangulate no longer deals damage.
    * Blood Boil damage increased, but its range has been reduced.
    * Death Pact's heal can no longer crit.
    * Blood Strike now instantly strikes the enemy, causing 40% weapon damage plus 305.6, increased by 12.5% per disease on the target at rank 6. (Previously caused 50% weapon damage plus 191, and an additional 95.5 bonus damage per disease)
    * Heart Strike now
    * instantly strikes the target and his nearest ally, causing 50% weapon damage plus 368, increased by 10% per disease on the target at rank 6. (Previously caused 60% weapon damage plus 220.8, and an additional 110.4 bonus damage per disease)

Talents

    * Blood Gorged (Tier 10) no longer grants expertise. Instead your attacks ignore up to 2/4/6/8/10% of the targets armor.
    * Heart Strike (Tier 9) now strikes the target and his nearest ally, causing 50% weapon damage plus 125, increased by 10% per disease on the target.
    * Might of Morgraine (Tier 9) now increases the critical strike damage bonus of your Blood Boil, Blood Strike, Death Strike, Heart Strike, and Obliterate abilities by 10/20/30%. (Previously was 15/30/45%)
    * Sudden Doom (Tier 8 ) is now a 3 point talent and now has a 5/10/15% chance to launch a free Death Coil at your target. (Previously gave a 4/8/12/16/20% chance to make the next death coil cost no runic power and guaranteed it to crit)
    * Blood Aura (Tier 7) renamed Improved Blood Presence and now while in Frost Presence or Unholy Presence, you retain 4% healing from Blood Presence, and healing done to you is increased by 10% in Blood Presence.
    * Bloody Strikes (Tier 5) now increases the damage of Blood Strike and Heart Strike by 15/30/45%, and increases the damage of Blood Boil by 20/40/60%.
    * Scent of Blood (Tier 2) now can proc off dodging, parrying or taking direct damage.
    * *New Talent* Improved Death Strike, Tier 8, 2 talent points - Increases the damage of your Death Strike by 15/30%.


Frost
Skills

    * Icy Touch now causes Frost Fever to last 15 secs.

Talents

    * Hungering Cold and Howling Blast have switched places in the talent tree.
    * Howling Blast (Tier 11) now deals 50% additional damage to targets infected with Frost Fever. (Previously dealt double damage)
    * Unbreakable Armor (Tier 8 ) now Reinforces your armor with a thick coat of ice, reducing physical damage from all attacks by 0.05 and increasing your strength by 25% for 20 sec. The amount of damage reduced increases as your armor increases. (Previously just increased armor by 25%, strength by 10%, and parry by 5%)
    * Blood of the North (Tier 8 ) now affects Frost Strike as well as Blood Strike.
    * Chillblains (Tier 7) now reduces movement speed by 15/30/45%. (Previously 10/20/30%)
    * Endless Winter moved from Tier 6 to Tier 4.
    * Chill of the Grave moved from Tier 5 to Tier 4.
    * Runic Power Mastery moved to Tier 1 and is now a 2 point talent. Increases your maximum Runic Power by 15/30. (Previously 3 point talent that increased runic power by 10/20/30)
    * Black Ice (Tier 2) increases your frost damage by 4/8/12/16/20%. (Previously 6/12/18/24/30%)
    * Glacier Rot moved from Tier 1 to Tier 5 and is now a 3 point talent. Now diseased enemies take 7/13/20% more damage from your Icy Touch, Howling Blast and Frost Strike. (Previously 5/10%)


Unholy
Skills

    * Plague Strike now deals 50% weapon damage plus 189 and infects the target with Blood Plague, a disease dealing Shadow damage over time. (No longer removes a HoT)
    * Raise Dead cooldown reduced from 5 minutes to 3 minutes. The ghoul now only lasts for 1 minute.

Talents

    * Unholy Blight moved from Tier 11 to Tier 5.
    * Scourge Strike (Tier 9) now deals 55% of weapon damage as Shadow damage plus 185.63, increased 9% per each of your diseases on the target. (Previously dealt 60% of weapon damage as Shadow damage plus 81, and an additional 40.5 bonus damage per disease.)
    * Night of the Dead (Tier 8 ) now reduces the cooldown on Raise Dead by 45/90 sec and Army of the Deat by 5/10 min. (Previously reduced cooldown when you hit the target)
    * Desecration (Tier 7) now causes all Plague Strikes to cause the desecrated ground effect. Targets in the area are slowed by 10/20/30/40/50% by the grasping arms of the dead while you cause 1/2/3/4/5% additional damage while standing on the unholy ground. Lasts 12 sec.
    * Anti-Magic Zone (Tier 7) no longer requires a rune to activate.
    * Unholy Aura (Tier 7) renamed Improved Unholy Presence and changed to: While in Blood Presence or Frost Presence, you retain 8/15% increased movement speed from Unholy Presence, and your runes finish their cooldowns 5/10% faster in Unholy Presence.
    * Magic Supression (Tier 6) is now a 3 point talent and You take 2/4/6% less damage from all magic. In addition, your Anti-Magic Shell absorbs an additional 8/16/25% of spell damage. (Previously a 5 point talent)
    * Master of Ghouls moved from Tier 6 to Tier 4. It now also reduces the cooldown of your Raise Dead spell by 60 sec.
    * Summon Gargoyle moved from Tier 5 to Tier 11.
    * Blood-Caked Blade (Tier 4) now has a 3 sec internal cooldown.
    * Shadow of Death removed from the game.
    * Outbreak (Tier 3) no longer affects Blood Boil. It now affects Plague Strike and Scourge Strike.
    * Necrosis (Tier 3) now only affects main hand auto attacks. (Previously affected all auto-attacks)
    * Virulence moved from Tier 2 to Tier 1.
    * Morbidity moved from Tier 1 to Tier 2.
    * *New Talent* Ghoul Frenzy, Tier 6, 1 point talent - Grants your pet 25% haste for 15 sec and heals it for 30% of its health over the duration. 1 Unholy Rune. 45 Yard range. Channeled. 30 sec cooldown.


Druid
Balance
Skills

    * Faerie Fire now decreases armor by 5%. (Previously decreased armor by a set amount)

Talents

    * Owlkin Frenzy (Tier 8 ) now procs off physical melee and ranged attacks. (Previously was triggered by all attacks)


Feral Combat
Skills

    * Faerie Fire now decreases armor by 5%. (Previously decreased armor by a set amount)
    * Savage Roar changed to increase physical damage done by 30%. (Previously increased attack power by 40%)
    * Maim now stuns the target instead of incapacitate.
    * *New Spell* Savage Defense, 1 rank, level 40 - Each time you deal a melee critical strike, you gain Savage Defense, reducing the damage taken from the next physical attack that strikes you by 25% of your attack power.

Talents

    * Survival of the Fittest (Tier 6) now increases your armor contribution from cloth and leather items in Bear Form and Dire Bear Form by 11/22/33%. (Previously 22/44/66%)
    * Predatory Strikes (Tier 4) now increases now includes Moonkin Form in its effect.
    * *New Talent* Primal Gore, Tier 10, 1 point talent - Grants the periodic damage from your Rake, Lacerate and Rip abilities the ability to critically hit.


Restoration
Skills

    * Abolish Poison now ticks every 3 secs for 12 secs. (Previously ticked every 2 secs for 8 secs)

Talents

    * Replenish (Tier 9) renamed Revitalize.
    * Improved Regrowth (Tier 6) renamed Nature's Bounty. Increases the critical effect chance of your Regrowth and Nourish spells by 5/10/15/20/25%. (Previously increased just regrowth crit by 10/20/30/40/50%)
    * Intensity (Tier 3) now allows 17/33/50% of mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)
    * Improved Mark of the Wild (Tier 1) now also increases all of your total attributes by 1/2%.
    * *New Talent* Improved Barkskin, Tier 10, 2 point talent - Increases the damage reduction granted by your Barkskin spell by 5/10%, and increases resistance to Dispel mechanics by 30/60% while under the effect of Barkskin.


Hunter
Beast Mastery
Skills

    * *New Skill* Call Stabled Pet - A pet of your choice busts out of its stable and joins you no matter where you are, replacing your current pet. Cannot be used in combat. Instant. 30 min cooldown. Requires Level 80.


Marksmanship
Skills

    * Kill Shot no longer has a minimum range. It can now be used in melee range.

Talents

    * Wild Quiver (Tier 9) now increases your chance to shoot an additional shot when doing damage with your auto shot, dealing 80% Nature damage, by 4/8/12%. (Previously it dealt 50% nature damage and had a 4/7/10% chance.)
    * Piercing Shots (Tier 7) Your critical Aimed, Steady and Chimera Shots cause the target to bleed for 10/20/30% of the damage dealt over 8 sec. (Previously triggered 2/4/6% armor ignore).
    * Ranged Weapon Specialization (Tier 6) is now a 3 point talent, increasing damage with ranged weapons by 1/3/5%. (Previously a 5 point talent increasing damage by 1/2/3/4/5%)


Survival
Skills

    * Disengage cooldown increased to 30 secs. (Previously was 25 secs)

Talents

    * Hunting Party (Tier 10) is now a 3 point talent, increasing agility by 1/2/3% and your Arcane Shot, Explosive Shot and Steady Shot critical strikes have a 33/66/100% chance to grant up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 0.25% of the maximum mana per second. Lasts for 15 sec.
    * Trap Mastery moved from Tier 9 to Tier 2 and is now a 3 point talent. Increases the duration of Frost and Freezing trap by 10/20/30%, Periodic damage of Immolation and Explosive trap by 10/20/30%, and number of snakes summoned by Snake Trap by 30%. (Previously was just 1 point)
    * *New Talent* Black Arrow (Tier 9) - Fires a Black Arrow at the target, increasing all damage done by you to the target by 6% and dealing [ 10% of RAP + 785 ] Shadow damage over 15 sec. Costs 6% base mana. 5-35 yard range. Instant Cast. 30 sec cooldown.
    * Sniper Training (Tier 9) has been changed to increase the critical strike chance of your Kill Shot ability by 5/10/15%, and while standing still for 6 sec., you gain Sniper Training increasing the damage done by your Steady Shot, Aimed Shot, Black Arrow and Explosive Shot by 2/4/6% Lasts 15 sec. (Previously increased damage and critical strike chance based on your range to the target)
    * Wyvern Sting (Tier 7) now lasts 30 sec on the target. (Previously lasted 12 sec)
    * T.N.T. (Tier 4) now increases the damage done by your Explosive Shot,  Explosive Trap and Immolation Trap by 2%. (Previously increased critical strike chance of explosive shot and and gave it a chance to stun the target)
    * Lock and Load (Tier 4) now has a 33/66/100% chance to proc off Freezing Shot, Freezing Trap, and Frost Trap, and a 3/7/10% chance to proc off the periodic damage of Immolation Trap and Black Arrow. (Previously worked on all traps and included serpent sting)
    * Improved Wing Clip has been removed from the game.


Mage
Arcane
Skills

    * Mage Armor has been increased to allow 50% of your mana regneration to continue while casting. (Previously 30%)
    * *New Spell* Polymorph Rabbit - Transforms the enemy into a harmless rabbit, forcing it to scamper around for up to 50 sec. While wandering, the rabbit cannot attack or cast spells but will regenerate very quickly. Any damage will transform the target back into its normal form. Only one target can be polymorphed at a time. Only works on Beasts, Humanoids and Critters.

Talents

    * Arcane Meditation (Tier 4) Allows 17/33/50% of your mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)


Fire
Talents

    * Burnout (Tier 10) now only affects Fire Spells. (Previously affected all spells)
    * Pyromaniac (Tier 7) now allows 17/33/50% of your mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)


Frost
Talents

    * Improved Water Elemental (Tier 9) has been renamed Enduring Winter. It now increases the duration of your Summon Water Elemental spell by 5 sec and your Frostbolt spell has a 33/66/100% chance to grant the Replenishment effect to up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 0.25% of their maximum mana per second for 15 sec.


Paladin

    * All Paladin auras have had their tooltip changed to note that they work on the entire raid, not just the party.


Holy
Skills

    * Exorcism can now be used on all targets, but is now a guaranteed critical strike vs Undead and Demon type mobs.
    * Judgement of Light now procs off spells as well. (Previously only "attacks" would trigger this)

Talents

    * Purifying Power (Tier 6) now reduces the cooldown of your Exorcism and Holy Wrath spells by 17/33%. (Previously increased the critical strike chance of those spells by 10/20%)
    * Pure of Heart (Tier 5) now reduces Curse, Poison, and Disease effects by 15/30%. (Previously was 25/50% but did not include poisons)
    * Blessed Hands has been moved from Tier 5 to Tier 4 and now reduces the mana cost of Hand of Freedom, Hand of Sacrifice and Hand of Salvation by 15/30% and cooldowns by 10/20%.
    * Improved Concentration Aura's (Tier 4) reduced silence/interrupt effect now works while any aura is active.


Protection
Skills

    * Shield of Righteousness now deals 130% of block value + 520 at the highest rank. It no longer causes a high amount of threat. (Previously increased damage by a set amount)
    * Blessing of Kings is now a baseline ability. Trainable at level 20.

Talents

    * Shield of the Templar (Tier 10) no longer increases the damage of your Holy Shield, Avenger's Shield and Shield of Righteousness spells. Instead it gives your Avenger's Shield a 33/66/100% chance to silence targets hit by it for 3 sec.
    * Judgements of the Just (Tier 10) now reduces the cooldown of your Hammer of Justice by 10 sec, increases the duration of your Seal of Justice effect by 0.5 sec, in addition to its previous effect.
    * Avenger's Shield's (Tier 9) damage has been increased across all ranks.
    * Guarded by the Light (Tier 9) now reduces spell damage taken by 3% and gives a 50% chance to refresh the duration of your Divine Plea when you hit an enemy. (Previously reduced the mana cost of your Holy Shield, Avenger's Shield and Shield of Righteousness spells by 15%.)
    * Holy Shield's (Tier 7) damage slightly increased across all ranks.
    * Ardent Defender (Tier 7) is now a 3 point talent, reducing damage taken by 10/20/30%. (Previously was a 5 point talent)
    * Sacred Duty (Tier 6) increases stamina by 4% now. (Previously was 3%)
    * One-Handed Weapon Specialization is now a 3 point talent, increasing damage done with 1 handers by 4/7/10%. (Previously was a 5 point talent)
    * Blessing of Sanctuary (Tier 5) now only grants 2% of maximum displayed mana when the target blocks, parries, or dodges a melee attack. (Previously granted 10 rage or 20 runic power or 2% max mana)
    * Divine Guardian (Tier 4) now has been changed to redirect damage "(up to a maximum of 150/300% of the Paladin's health)." (Previously had no limit)
    * Improved Devotion Aura (Tier 4) now increases the amount healed on any target affected by any of your Auras by 2%. (Previously only worked with Devotion Aura active)
    * Improved Hammer of Justice (Tier 4) is now a 2 point talent, reducing the cooldown of Hammer of Justice by 10/20 sec. (Previously had a 3rd rank that reduced cooldown by 30 secs)


Retribution
Talents

    * Righteous Vengeance (Tier 10) is now a 3 point talent. When your Judgement and Divine Storm spells deal a critical strike, your target will take 10/20/30% additional damage over 8 sec. (Previously a 5 point talent)
    * Fanaticism (Tier 8 ) is now a 3 point talent and now increases the critical strike chance of all Judgements capable of a critical hit by 6/12/18% and reduces threat caused by all actions by 10/20/30% except when under the effects of Righteous Fury. (Previously a 5 point talent)
    * Improved Retribution Aura has been removed from the game.
    * Improved Retribution Aura's effect has been merged into Sanctified Retribution (Tier 5).
    * Divine Purpose has been moved from Tier 5 to Tier 6.


Priest
Discipline
Skills

    * Divine Spirit is now a baseline spell.

Talents

    * Penance (Tier 11) Damage increased slightly across all ranks.
    * Grace (Tier 9) now lasts 15 sec. (Previously lasted 8 sec)
    * Rapture (Tier 8 ) revamped. Now a 3 point talent. When your Power Word: Shield is completely absorbed or dispelled you are instantly energized with 1.5% of your total mana, and you have a 33% chance to energize your shielded target with 2% total mana, 8 rage, 16 energy or 32 runic power. This effect cannot occur once every 12 seconds.
    * Focused Will (Tier 7) now increases spell critical strike chance by 1/2/3% in addition to its previous effect.
    * Reflective Shield has been moved from Tier 7 to Tier 5. It is now a 2 point talent and causes 22/45% of the damage you absorb with Power Word: Shield to reflect back at the attacker.
    * Enlightenment (Tier 6) is now a 3 point talent and now increases your total Spirit by 2/4/6% and increases your spell haste by 2/4/6%. (Previously a 5 point talent)
    * Meditation (Tier 3) now increases mana regeneration by 17/33/50%. (Previously 10/20/30%)
    * Improved Power Word: Fortitude (Tier 2) now also increases your personal stamina by 2/4%.
    * Unbreakable Will (Tier 1) now reduces the duration of Stun, Fear, and Silence effects done to you by an additional 6/12/18/24/30%. (Previously 3/6/9/12/15%)
    * *New Talent* Improved Flash Heal, Tier 7, 3 point talent - Reduces the mana cost of your Flash Heal by 5/10/15%, and increases the critical effect chance of your Flash Heal by 4/7/10% on friendly targets at or below 50% health.
    * *New Talent* Soul Warding, Tier 5, 1 point talent - Reduces the cooldown of your Power Word: Shield ability by 4 sec, and reduces the mana cost of your Power Word: Shield by 30%.


Holy
Skills

    * Prayer of Healing is now a targeted spell that heals the target's party.
    * Holy Nova mana cost reduced from 27% base mana to 22% base mana.

Talents

    * Circle of Healing (Tier 9) healing increased across all ranks.
    * Test of Faith (Tier 9) now increases healing by 4/8/12% on friendly targets at or below 50% health.
    * Serendipity (Tier 8 ) changed to: When you heal with Binding Heal or Flash Heal, the cast time of your next Greater Heal or Prayer of Healing spell is reduced by 6/12/20%. Stacks up to 3 times. Lasts 20 sec.
    * Holy Concentration (Tier 7) changed to: Your mana regeneration is increased by 16/32/50% for 8 sec after you critically heal with Flash Heal, Greater Heal, Binding Heal or Renew. (Previously had a chance to grant clearcasting effect)
    * Blessed Resilience (Tier 7) increases the effectiveness of your healing spells by 1/2/3% along with its previous effect.
    * Improved Holy Concentration (Tier 9) removed from the game.
    * *New Talent* Empowered Renew, Tier 9, 3 point talent - Your Renew spell gains an additional 5/10/15% of your bonus healing effects, and your Renew will instantly heal the target for 5/10/15% of the total periodic effect.


Shadow
Skills

    * Shadowfiend now creates a shadowy fiend to attack the target. Caster receives 5% mana when the Shadowfiend attacks. Damage taken by area of effect attacks is reduced, and the Shadowfiend has a reduced chance to be hit by spells and melee attacks. Lasts 15 sec.

Talents

    * Dispersion (Tier 11) now clears all snare and movement impairing effects when cast, and makes you immune to them while dispersed.
    * Shadowform (Tier 7) now gives your Shadow Word: Pain, Devouring Plague, and Vampiric Touch spells the ability to critically hit.
    * Darkness moved from Tier 6 to Tier 1.
    * Silence (Tier 5) range increased to 30 yards. (Previously was 20 yards)
    * Vampiric Embrace (Tier 5) now lasts 5 mins. (Previously lasted 1 min)
    * Spirit Tap (Tier 1) now increases mana regeneration while casting by 87%. (Previously 50%)
    * Improved Spirit Tap (Tier 1) increases mana regeneration while casting by 17/33%. (Previously 10/20%)
    * *New Talent* Improved Devouring Plague, Tier 6, 3 point talent - Increases the periodic damage done by your Devouring Plague by 5/10/15%, and when you cast Devouring Plague you instantly deal damage equal to 5/10/15% of its total periodic effect.


Rogue
Assassination
Skills

    * Envenom now gives an additional 15% chance to apply Deadly Poison and a 75% increased frequency of applying Instant Poison for 1 sec plus an additional 1 sec per combo point. (Previously gave a 15% chance to apply both deadly and instant poison)
    * Expose Armor now reduces armor by 20%, lasting longer per combo point.

Talents

    * Hunger For Blood (Tier 11) changed to: Enrages you, increasing all damage caused by 15%. Requires a bleed effect to be active on the target. Lasts 30 sec. (Previously increased damage by 5%)
    * Improved Poisons (Tier 4) changed to increases the chance to apply Deadly Poison to your target by 2/4/6/8/10% and the frequency of applying Instant Poison to your target by 10/20/30/40/50%. (Previously increased chance to apply Deadly and Instant poison by 2/4/6/8/10%)


Combat
Talents

    * Savage Combat (Tier 9) now increases damage caused against poison enemies by 4%. (Previously increased damage by 1%)
    * Adrenaline Rush (Tier 7) cooldown reduced from 5 minutes to 3 minutes.
    * Lightning Reflexes (Tier 4) is now a 3 point talent and Increases your Dodge chance by 2/4/6% and gives you 4/7/10% melee haste. (Previously just increased dodge by 1/2/3/4/5%)


Shaman
Elemental
Skills

    * Fire Nova Totem's mana cost has been reduced.

Talents

    * *New Talent* Booming Echoes, Tier 8, 2 point talent - Reduces the cooldown of your Flame Shock and Frost Shock spells by an additional 1/2 sec., and increases the direct damage done by your Flame Shock and Frost Shock spells by an additional 10/20%.


Enhancement
Skills

    * Bloodlust and Heroism now puts a debuff on you preventing you from using gaining the benefits of them for 10 mins. They now have a 5 min cooldown. (Previously had a 5 min debuff with a 10 min cooldown)

Talents

    * Improved Stormstrike (Tier 8 ) now has a 50/100% chance to grant you 20% of your base mana when you Stormstrike.
    * Stormstrike (Tier 7) now affects the next 4 nature attacks but only lasts 10 secs now. (Previously only affected 2 attacks and lasted 12 secs)
    * Unleashed Rage (Tier 6) is now a 3 point talent. It now passively increases your agility by 1/2/3% in addition to causing your critical hits with melee attacks to increase all party and raid members' attack power by 4/7/10% if within 45 yards of the Shaman. Lasts 10 sec.
    * Spirit Weapons (Tier 5) now reduces all threat, just not melee threat.
    * Toughness (Tier 4) now increases stamina by 2/4/6/8/10% instead of increasing armor value.
    * *New Talent* Frozen Power, Tier 6, 2 point talent - Increases the damage done by your Frostbrand Weapon if it is enchanted on your main-hand weapon by 10/20%, and your Frost Shock has a 50/100% chance to root the target in Ice for 5 sec. when used on targets at or further than 15 yards from you.


Restoration
Skills

    * Poison Cleansing Totem and Disease Cleansing Totem have been merged into 1 totem.


Warlock
Affliction
Skills

    * Curse of Elements Rank 5 now increases spell damage taken by the target by 13% (Previously 10%)
    * Curse of Recklessness has been removed from the game.
    * Curse of Weakness now reduces armor by 5% along with its previous effect.


Talents

    * Pandemic (Tier 9) is now a 1 point talent. It now grants the periodic damage from your Corruption and Unstable Affliction spells the ability to critically hit.
    * Malediction (Tier 8 ) now increases spell damage by 1/2/3%. (Previously also increased the effect of curse of elements)
    * Eradication (Tier 7) has been changed to: When you deal damage with Corruption, you have a 2/4/6% chance to gain the Eradication effect. The Eradication effect increases the critical strike chance of your Shadow Bolt spell by 30%. Each critical strike reduces the critical strike bonus by 10%. Lasts 30 sec.
    * Shadow Embrace (Tier 5) now increases Shadow Periodic damage. (Previously increased all periodic damage)
    * Siphon Life (Tier 5) is no longer a spell. It is a passive talent that When you deal damage with your Corruption spell, you are instantly healed for 40% of the damage done.
    * Frailty has been renamed Improved Curse of Weakness (Tier 2).
    * Supression (Tier 1) now increases chance to hit with all spells. (Previously only affected affliction spells)


Demonology
Skills

    * Enslave Demon penalties have been reduced. While enslaved, the time between the demon's attacks is increased by 30% and its casting speed is slowed by 20%. (Previously attack speed was increased by 40% and casting speed slowed by 30%)


Talents

    * Fel Synergy has been moved from Tier 8  to Tier 1. You have a 50/100% chance to heal your pet for 50/30% of the amount of damage done by you.
    * Mana Feed is now a 1 point talent and has been moved from Tier 6 to Tier 5. Your demon now gains 100% of the mana you gain when you gain mana from Drain Mana or Life Tap spells
    * Master Conjuror (Tier 5) now increases the combat ratings gained from your conjured Firestone and Spellstone by 150/300%. (Previously 15/30%)
    * Demonic Embrace (tier 1) is now a 3 point talent. Increases your total stamina by 4/7/10%. (Previously 2/4/6/8/10%)
    * Demonic Empathy has been removed from the game.
    * Demonic Sacrifice has been removed from the game.
    * Improved Enslave Demon has been removed from the game.
    * *New Talent* Nemesis, Tier 9, 3 point talent - Reduces the cooldown of your Demonic Empowerment, Metamorphosis, Soulstone and Fel Domination spells by 10/20/30%.
    * *New Talent* Decimation, Tier 8, 2 point talent - When you Shadowbolt or Incinerate a target that is at or below 35% health, the cast time of your next Soulfire is reduced by 30/60%. Lasts 10 sec.
    * *New Talent* Molten Core, Tier 6, 3 point talent - Your Shadow spells and damage over time effects have a 5/10/15% chance to increase the damage of your Fire spells by 10% for 12 sec.


Destruction
Talents

    * Improved Soul Leech (Tier 8 ) now has a replenishment effect along with its previous effect.
    * Conflagrate (Tier 7) is now 1 rank. It consumes an Immolate or Shadowflame effect on the enemy target to instantly deal damage equal to 15 sec of your Immolate or 8 sec of your Shadowflame.
    * Backlash has been moved from Tier 7 to Tier 5.
    * Pyroclasm has been moved from Tier 5 to Tier 7 and is now a 3 point talent. It now states when you critically strike with Searing Pain or Conflagrate, your Fire and Shadow spell damage is increased by 2/4/6% for 10 sec.
    * Improved Immolate (Tier 5) now increases all damage done by Immolate. (Previously only increased the initial damage)
    * Aftermath (Tier 2) now increases the periodic damage done by your Immolate by 3/6%, and your Conflagrate has a 50/100% chance to daze the target for 5 sec.
    * Cataclysm (Tier 2) now reduces the Mana cost of your Destruction spells by 4/7/10%. (Previously increased hit chance with destruction spells and reduced mana cost by 1/2/3%)
    * Improved Shadow Bolt (Tier 1) changed to Increases the damage done by your Shadow Bolt spell by 1/2/3/4/5%, and your Shadow Bolt causes your target to be vulnerable to spell damage, increasing spell critical strike chance against that target by 1/2/3/4/5%. Effect lasts 30 sec.
    * Molten Core moved to demonology.
    * *New Talent* Molten Skin, Tier 2, 3 point talent - Reduces all damage taken by 2/4/6%.


Warrior
Arms
Talents

    * Wrecking Crew (Tier 10) now states that it no longer stacks with enrage.
    * Blood Frenzy (Tier 9) now increases all physical damage done to the target by 2/4%. (Previously was 1/2%)


Fury
Talents

    * Titan's Grip (Tier 11) now reduces physical damage you deal by 10%.


Protection
Skills

    * Sunder Armor now reduces target's armor by 4% per application. Stacks up to 5. (Previously reduced armor by a set amount)

Je vous rappelle que le raid d'Ulduar n'est pas encore ouvert au test, et ne le sera que partiellement, Blizzard voulant tester quelques boss ponctuellement parmi les 14, afin de laisser le plus de surprise possible lors de son passage sur le live.

***

EDITION 10:51

Nerimash a posté un message annonçant la tenue d'un tout nouvel événement mondial à venir sur Norfendre ! Ca bouge beaucoup dans WoW...

Avec le déploiement de la mise à jour 3.1, un nouvel évènement mondial « Le tournoi d’Argent » aura lieu en Norfendre ! Ce tournoi est disponible sur les royaumes de test, mais certains de ses aspects sont encore en développement. Les joueurs pourront y trouver de nouvelles fonctionnalités, telles que :

- La possibilité de prouver votre valeur en faisant allégeance à la capitale de votre choix grâce au nouveau système combat monté (en développement)
- De nouvelles quêtes journalières qui vous permettront de contribuer à la construction du colisée de la Croisade d’argent où se dérouleront d’héroïques combats
- De nouvelles récompenses – de nouveaux objets, titres, bannières, tabards, familiers, montures et bien plus encore
- De nouveaux hauts faits
- De nombreuses autres festivités, et toujours plus lors des mises à jour de contenu à venir !

Les joueurs trouveront le tournoi d’Argent dans la région de la Couronne de glace. Adressez-vous à un maître de vol en Norfendre, il vous indiquera la marche à suivre pour prouver votre valeur à la Croisade d’argent, aux chefs de votre faction, et à tous les habitants d’Azeroth !

Article écrit par : Kelem le 24.02.2009 10:45:15

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Quand j'aurai mon niveau 4 / J'achèterai un cheval / Je sais pas vraiment monter / Tant pis, ça m'est égal   ("La vie d'aventurier" POC)

SierrElben, prochainement sur vos écrans !

Les derniers commentaires

De ChaOdiz-Padre le 24/03/2009 à 10:02:16

Ha bah ça ^^

Fallait s'y attendre :rolleyes:

De Kelem le 24/03/2009 à 08:57:06

M-A-J du matin:

PALADIN :

One correction:

* Crusader Strike is now An instant strike that causes 110% weapon damage. In addition, if you strike a player while they are casting, their magical damage and healing will be reduced by 50% for 6 sec.

That is not an official change. It is something we were experimenting with, but not a change we are going to make for 3.1.

The short story is that while we want to make Crusader Strike a more exciting ability, we don't think that this is the way to go about it. The "Overpower debuff" won't really give them anything more interesting in PvE. In PvP it isn't as game-changing for a warrior who already had access to an interrupt and the Mortal Strike debuff. Giving both of those to a paladin could be very game-changing and not the kind of thing we are ready to do without a lot more testing.

Sorry for any confusion. Sometimes in our haste to update the PTR as often as we can, you get a chance to see behind the curtain a little more than we intend. :)

C'était trop beau :(

De Kelem le 24/03/2009 à 00:13:41

PTR 3.1.0. - BUILD 9722


Death Knight (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Unholy

    * Anti-Magic Shell now absorbs  absorbing 75% of the damage dealt by harmful spells (up to a maximum of 50% of the Death Knight's health).
    * Ghoul Frenzy now casting cost is now 1 Unholy Rune.

Blood

    * Dancing Rune Weapon now lasts 5 sec plus 1 sec per 10 runic power. (Down from 10 sec plus 1 sec per 5 runic power)


Druid (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Balance

    * Typhoon now also dazes the target for 3 seconds.


Hunter (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Marksmanship

    * Hunter's Mark now lasts 5 min. (Up from 2 min)

Survival

    * Black Arrow shares a cooldown with Trap spells.
    * Entrapment now prevent target from moving 2/3/4sec. (Down from 2/4/6sec)
    * Trap Mastery now increases the number of snakes summoned by Snake Trap by 3/6/9. (Down from 30/60/90, typo)


Mage (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Fire

    * Frostfire Bolt will now deal damage based on the resistance of the target: This spell will be checked against the lower of the target's Frost and Fire resists.
    * Improved Scorch now also Increases your chance to critically hit with Scorch by an additional 3/6/9%.


Paladin (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Holy

    * Divine Plea now only reduces the amount healed by your Flash of Light, Holy Light, and Holy Shock spells.
    * Aura Mastery tooltip has been modified to properly reflect its 10 seconds duration.

Protection

    * Divine Sacrifice tooltip has been modified to properly reflect its 10 seconds duration.

Retribution

    * Divine Storm now causes 110% of weapon damage to up to 4 enemies within 8 yards.
    * Righteous Vengeance now also affects Crusader Strike.
    * Crusader Strike is now An instant strike that causes 110% weapon damage. In addition, if you strike a player while they are casting, their magical damage and healing will be reduced by 50% for 6 sec.
    * Judgements of the Wise now immediately grant you 25% of your base mana. (Up from 15%)


Priest (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Holy

    * Divine Hymn mana costs has been increased from 35% of base mana to 63% of base mana. Cooldown increased from 6 min to 10 min. Now Heals 3 nearby lowest health friendly party or raid targets for 4320 to 4774 every 2 sec for 8 sec, and increases healing done to them by 15% for 8 sec.

Shadow

    * Psychic Horror cooldown has been increased from 1 minute to 2 minutes.


Shaman (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Elemental

    * Totem of Wrath range has been reduced from 40 to 30 yards.
    * Storm, Earth and Fire now reduces the cooldown of your Chain Lightning spell by 0.75/1.5/2.5 sec. (Up from 0.75 on all 3 ranks)


Warlock (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

    * Chaos Bolt damage has been increased, now deals 1429-1813 fire damage at max rank. (Up from 1243-1577)


Warrior (Skills List / Talent + Glyph Calc.)
Arms

    * Rend (Rank 1) and Rend (Rank 2) had their damage slightly increased.
    * Juggernaut has been changed to :     Your Charge ability is now usable while in combat. Following a Charge, your next Slam ability has an additional 100% chance to critically hit if used within 10 sec.
    * Taste for Blood now give you a chance to allow the use of your Overpower ability for 9 sec. (Up from 5 secs)

Fury

    * Intimidating Shout range has been reduced from 10 to 8 yards.
    * Improved Berserker Stance now increases strength by 3/6/9/12/15% instead of increasing attack power by 2/4/6/8/10%

Protection

    * Warbringer now also affects Intercept and Intevene
    * Improved Spell Reflection now works on the 2/4 closest party members within 20 yards.

Glyph Changes
Death Knight

    * Glyph of Dancing Rune Weapon -- Increases the duration of Dancing Rune Weapon by 5 sec. (Down from 10 sec)


Mage

    * Glyph of Improved Scorch -- The Improved Scorch talent now generates 5 (up from 3) applications of the Improved Scorch effect each time Scorch is cast.


Paladin

    * Glyph of Seal of Blood -- When your Seal of Blood, Seal of the Martyr, Judgement of Blood, or Judgement of the Martyr deals damage to you, you gain 11% of the damage done as mana. (Old - Glyph of Seal of Blood -- Your Seal of Blood or Seal of the Martyr increases the mana received from Spiritual Attunement by 10% while active.)


Priest

    * Glyph of Hymn of Hope -- Your Hymn of Hope lasts an additional 2 sec. (Old - Your Hymn of Hope provides 3 times the normal amount of mana per time, but its duration is 50% shorter.)


Warlock

    * Glyph of Siphon Life -- Increases the healing you receive from your Siphon Life talent by 25%. (Old - Increases the effect of your Siphon Life spell by 20%.)
    * Glyph of Immolate -- Increases the periodic damage of your Immolate by 10%. (Old - 20%, but decreased its initial damage by 10%)

De Kelem le 19/03/2009 à 10:09:29

Patch 3.1.0 - PTR Build 9704

Au programme aujourd'hui : de nouvelles montures, les bonus des pièces T8 dévoilés, ainsi que de nouveaux changements apportés aux classes !

New mounts
Gladiator mounts are Frostwyrms!

    * Coralshell Turtle has been renamed to Sea Turtle - Summons and dismisses a rideable Sea Turtle. This mount can't move very quickly on land, but she's a great swimmer.
    * Deadly Gladiator's Frostwyrm - Summons and dismisses a rideable Deadly Gladiator's Frostwyrm mount. This is an extremely fast mount. This mount can only be summoned in Outland or Northrend.


Tier 8 Bonus
Death Knight

    * Death Knight T8 Melee 2P Bonus -- Increases the critical strike chance of Death Coil and Frost Strike by 5%.
    * Death Knight T8 Melee 4P Bonus -- Increases the bonus damage done per disease by 20% on Blood Strike, Heart Strike, Obliterate, and Scourge Strike.
    * Death Knight T8 Tank 2P Bonus -- Increases the damage done by Rune Strike by 5%.
    * Death Knight T8 Tank 2P Bonus -- Increases the damage done by Rune Strike by 10%.

Druid

    * Druid T8 Balance 4P Bonus -- Each time your Insect Swarm deals damage, you have a chance to make your next Starfire cast within until cancelled instant.
    * Druid T8 Balance 4P Bonus -- Each time your Insect Swarm deals damage, it has a chance to make your next Starfire cast within 10 sec instant.
    * Druid T8 Feral 2P Bonus -- The periodic damage dealt by your Rake, Rip, and Lacerate abilites has a chance to cause you to enter a Clearcasting state.
    * Druid T8 Feral 4P Bonus -- Increases the duration of Savage Roar and Survival Instinct by 8 sec.
    * Druid T8 Restoration 2P Bonus -- Increases the healing done by your Swiftmend spell by 10%.
    * Druid T8 Restoration 4P Bonus -- Your Rejuvenation spell also instantly heals your target for its periodic healing amount.

Hunter

    * Hunter T8 2P Bonus -- Increases the damage done by your Serpent Sting by 10%.
    * Hunter T8 4P Bonus -- Your Steady Shot has a chance to grant you 600 attack power for 15 sec.

Mage

    * Mage T8 2P Bonus -- Your Arcane Blast, Frostbolt, Frostfire Bolt, and Fireball spells have a chance to grant you 350 spell power for 15 sec.
    * Mage T8 4P Bonus -- You have a chance for the effect of your Missile Barrage, Hot Streak, or Brain Freeze talent not to be consumed when you cast the spells which benefit.

Paladin

    * Paladin T8 Retribution 2P Bonus -- Increases the damage done by your Exorcism and Hammer of Wrath abilities by 10%.
    * Paladin T8 Retribution 4P Bonus -- Increases the critical strike chance of your Divine Storm and Crusader Strike abilities by 10%.
    * Paladin T8 Protection 2P Bonus -- Increases the damage done by your Seals by 10%.
    * Paladin T8 Protection 4P Bonus -- Shield of Righteousness now increases your shield block value by 225 for 3 sec.
    * Paladin T8 Holy 2P Bonus -- Your Holy Shock critical heals now also place a periodic healing effect on the target, healing for 15% of the Holy Shock's heal amount over 9 sec.
    * Paladin T8 Holy 4P Bonus -- Increases the damage absorbed by your Sacred Shield by 10%.

Priest

    * Priest T8 Shadow 2P Bonus -- Increases the damage done by your Devouring Plague by 15%.
    * Priest T8 Shadow 4P Bonus -- Your Mind Blast also grants you 15 haste rating for until cancelled.
    * Priest T8 Healer 2P Bonus -- Increases the critical heal chance of your Prayer of Healing by 10%.
    * Priest T8 Healer 4P Bonus -- Casting Power Word: Shield also grants you 15 spell power for until cancelled.

Rogue

    * Rogue T8 2P Bonus -- Your Deadly Poison causes you to gain 1 energy each time it deals damage.
    * Rogue T8 4P Bonus -- The damage dealt by your Rupture can now be critical strikes.

Shaman

    * Shaman T8 Enhancement 2P Bonus -- Increases the damage done by Lava Lash and Stormstrike by 20%. (0 yd, cast: 0 seconds, val1: 20)
    * Shaman T8 Enhancement 4P Bonus -- Increases the frequency of Maelstrom Weapon being triggered by your melee weapon attacks by 20%.
    * Shaman T8 Restoration 2P Bonus -- Reduces the cooldown on Riptide by 1 sec.
    * Shaman T8 Restoration 4P Bonus -- Reduces the cast time of Chain Heal by 0.2 sec.
    * Shaman T8 Elemental 2P Bonus -- The periodic damage dealt by your Flame Shock can now be critical strikes.
    * Shaman T8 Elemental 4P Bonus -- Your critical Strikes from Lightning Bolt cause the target to take nature damage equal to 8% of the Lightning Bolt's damage over until cancelled sec.

Warlock

    * Warlock T8 2P Bonus -- Increases the damage done by your Unstable Affliction and Immolate spells by 20%.
    * Warlock T8 4P Bonus -- Increases the critical strike chance of your Shadow Bolt and Incinerate spells by 5%.

Warrior

    * Warrior T8 Protection 2P Bonus -- Increases the critical strike chance of your Devastate ability by 10%.
    * Warrior T8 Protection 4P Bonus -- Shield Block also grants you 20% reduction to magical damage taken.
    * Warrior T8 Melee 2P Bonus -- Heroic Strike and Slam critical strikes have a chance to grant you 150% haste rating for 5 sec.
    * Warrior T8 Melee 4P Bonus -- Increases the critical strike chance of Mortal Strike and Bloodthirst by 10%.


Tier 8 Relics
Class items seems to have new stats.

    * Death Knight T8 DPS Relic -- Increases the damage done by your Death Coil and Frost Strike abilities by 380.
    * Death Knight T8 Tank Relic -- Your Rune Strike ability grants 136 dodge rating for 5 sec.
    * Druid T8 Restoration Relic -- Increases the spell power of your Nourish by 187.
    * Druid T8 Balance Relic -- Increases the spell power of your Insect Swarm by 374.
    * Druid T8 Feral Relic -- Your Mangle ability has a chance to grant 153 agility for 12 sec.
    * Paladin T8 Protection Relic -- Increases your block rating by 136 while Holy Shield is active.
    * Paladin T8 Holy Relic -- Increases spell power of Holy Light by 160.
    * Paladin T8 Retribution Relic -- Increases the damage done by Divine Storm by 235.
    * Shaman T8 Enhancement Relic -- Increases weapon damage when you use Stormstrike by 155.
    * Shaman T8 Restoration Relic -- Increases the base amount healed by your chain heal by 243.
    * Shaman T8 Elemental Relic -- Increases the base damage of your Lavaburst by 215.



Death Knight

    * Glyph of Hungering Cold -- Reduces the cost of Hungering Cold by 40 runic power. (Up from 10 Runic Power)

Druid

    * Glyph of Innervate -- Innervate now grants the caster full mana regeneration while casting for 20 sec, in addition to the effect on the target.  If the caster targets him or herself, the mana regeneration effect of your Innervate is increased by 20%.
    * Glyph of Wild Growth -- Wild Growth can affect 1 additional target. (Old - Wild Growth now affects up to 6 targets.)
    * Glyph of Barkskin -- Reduces the chance you'll be critically hit by melee attacks by 25% while Barkskin is active.
    * Glyph of Savage Roar -- Your Savage Roar ability grants an additional 6% bonus damage done.

Hunter

    * Glyph of Mend Pet -- was renamed to Glyph of Mending, Increases the healing done by your Mend Pet ability by 40%.
    * Glyph of Raptor Strike -- Reduces damage taken by 20% for 3 sec after using Raptor Strike.

Mage

    * Glyph of Molten Armor -- Your Molten Armor grants an additional 15% of your spirit as critical strike rating. (Old - Your Molten Armor spell grants an additional 2% critical strike chance.)
    * Glyph of Mirror Image -- Your Mirror Image spell now creates a 4th copy. (Old - Your Mirror Images gain the Winter's Chill talent, granting their Frostbolt spell a 100% chance to apply the Winter's Chill effect, which increases the chance spells will critically hit the target by 2% for 15 sec.  Stacks up to 5 times.)

Paladin

    * Glyph of Shield of Righteousness -- Reduces the mana cost of Shield of Righteousness by 80%.
    * Glyph of Holy Shock -- Reduces the cooldown of Holy Shock by 1 sec.

Shaman

    * Glyph of Thunder -- Reduces the cooldown on Thunderstorm by 10 sec. (Up from 7 Sec)
    * Glyph of Riptide -- Increases the duration of Riptide by 6 sec. (Up from 3 sec)

Warrior

    * Glyph of Heroic Strike -- You gain 10 rage when you critically strike with your Heroic Strike ability. (Old - Increases the critical strike chance of Heroic Strike by 100%.)


Undocumented Spell Changes


Death Knight
Blood

    * Rune Tap now costs 1 Blood Rune.

Frost

    * Icy Touch has been changed, Frost Fever now also deals periodic damage.
    * Tundra Stalker now makes your spells and abilities deal 3/6/9/12/15% (up from 2/4/6/8/10%) more damage to targets infected with Frost Fever. Also increases your expertise by 1/2/3/4/5.
    * Black Ice now increases Frost and Shadow damage by 2/4/6/8/10%. (Old - Frost Damage only, 4/8/12/16/20%)
    * Improved Icy Touch now gives your Icy Touch 5/10/15% additional damage. (Down from 10/20/30%)

Unholy

    * Death Strike now heals the Death Knight for an amount based on the damage done and the number of his or her diseases on the target.
    * Scourge Strike (Rank 5) now deals 45% of weapon damage (down from 55%) as shadow damage plus 357.19 (down from 436.56), total damage increased by 11% (up from 9%). Lower ranks have been modified as well.
    * Summon Gargoyle now persists for 10 sec plus 1 sec per 3 runic power up to 1 min. (Old - 10 sec plus 1 sec per 8 runic power up to 30 sec.)
    * Anti-Magic Zone now costs 1 Unholy rune.
    * Reaping no longer affects Blood Boil and affects Pestilence instead.
    * Impurity now increases the attack power bonus of your spells by 4/6/8/12/16/20%. (Down from 5/10/15/20/25%)


Druid
Balance

    * Innervate mana cost has been removed.

Feral

    * Challenging Roar now affects all enemies within 10 yards.
    * Savage Defense now only works in Bear Form or Dire Bear Form
    * Dire Bear Form tooltip has been changed to reflect that it now only increases armor from cloth and leather items.
    * Bear Form tooltip has been changed to reflect that it now only increases armor from cloth and leather items.

Restoration

    * Revitalize now gives your Your Rejuvenation and Wild Growth spells have a chance to restore 8 Energy, 4 Rage, 1% Mana or 16 Runic Power per tick. (Old - 5/10/15% chance, 5/10/15% mana)
    * Tree of Life - You can now cast Nature's Grasp and Thorns spells in this form.


Hunter
Beast Mastery

    * Aspect of the Viper now requires a ranged weapon.

Survival

    * Trap Mastery now increases the duration of Frost Trap and Freezing Trap by 10% (Down from 20%), the periodic damage done by Immolatrion Trap, Explosive Trap, and Black Arrow by 10/20/30%, and increases the number of snakes summoned by Snake Trap by 30/60/90.

Pet

    * Stamped (Rhino) no longer knockbacks the target but causes it to take  25% additional damage from bleed effects for 1 min instead.
    * Spore Cloud range was increased from 5 to 6 yards.


Mage
Fire

    * Molten Armor now causes 170 Fire damage when hit for all ranks (Up from 75/130/170) and also increases your critical strike rating by 25% of your spirit.
    * Improved Scorch now increases spell critical strike chance against the target by 1%.

Frost

    * Winter's Chill now increases the chance spells will critically hit the target by 1%. (Down from 2%)


Paladin

Protection

    * Spiritual Attunement has been removed from trainers and is now available in the Protection tree (Tier 7)

Retribution

    * Swift Retribution now affects all auras.


Priest

Holy

    * Hymn of Hope - You recite a Holy hymn, restoring hope to those in despair. Restores 3% mana to 3 nearby low mana friendly party or raid targets every 2 sec for 8 sec, and increases their total maximum mana by 20% for 8 sec. Maximum of 12 mana restores. The Priest must channel to maintain the spell. 40 yd range, Channeled, 6 min cooldown
    * Divine Hymn - You recite a Holy hymn, summoning the power of the Divine to assist you in your time of need. Heals 3 nearby lowest health friendly party or raid targets for 1 to 6 every 2 sec for 8 sec, and increases healing done to them by 15% for 8 sec. Maximum of 12 heals. The Priest must channel to maintain the spell. 35% of base mana, 40 yd range, Channeled, 6 min cooldown
    * Body and Soul now increases the target's movement speed by 30% (down from 60%). (Not a change, clarified by Ghostcrawler)

Shadow

    * Shadowfiend doesn't have a reduced chance to be hit by spells and melee attacks anymore But they gained a healthy hp boost for PvP and the standard pet avoidance for AE damage in PvE. (Source)
    * Misery now increases the benefit from spell power gained by your Mind Blast, Mind Flay and Mind Sear spells by 5/10/15%.


Rogue

Combat

    * Feint tooltip has been changed to "reduces the damage you take from area of effect attacks by 50% for 6 sec." (Didn't have the duration before)

Assassination

    * Master Poisoner now also increases the bonus chance to apply Deadly Poison when Envenom is used by an additional 15/34/50%.


Shaman
Elemental

    * Stoneclaw Totem has been changed to display the amount of damage absorbed. (990 damage for Rank 9)
    * Elemental Mastery now gives your Fire, Frost, and Nature damage spells a 15% (down from 20%) increased critical strike chance for 15 sec.

Enhancement

    * Shamanistic Rage is now usable while stunned.
    * Unleashed Rage range has been increased from 20 to 45 yards.

Restoration

    * Restorative Totem has been changed from 5 to 3 ranks and now increases the effect of your Mana Spring Totem by 7/12/20%, and increases the amount healed by your Healing Stream Totem by 15/30/45%


Warlock
Demonology

    * Decimation now reduces the cast time of your next Soulfire by 35%. (Up from 30%)


Warrior

Arms

    * Unrelenting Assault now Reduces the cooldown of your Overpower and Revenge abilities by 2 secs and increases the damage done by both abilities by 10/20%. In addition, if you strike a player with Overpower while they are casting, their magical damage and healing will be reduced by 25/50 for 6 sec.
    * Weapon Mastery has been moved from Fury (Tier 5) to Arms (Tier 6)
    * Juggernaut *New Talent* (Tier 8 ) - Your Charge ability is now usable while in combat.
    * Improved Intercept was moved from Arms (Tier 6) to Fury (Tier 5)


Fury

    * Titan's Grip wording has been changed: While you have a two-handed weapon equipped in one hand, your physical damage done is reduced by 10%.
    * Weapon Mastery has been moved from Fury (Tier 5) to Arms (Tier 6)

De Kelem le 14/03/2009 à 11:32:28

ON signale, comme par exemple JudheHype dans sa news du jour, que le patch 3.1.0. est depuis cette nuit ouvert au téléchargement partiel par toile de fond.

Le patch n'est certainement pas disponible pour ce mercredi, mais c'est un signe encourageant !

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